honlapkészítési árak - Kérdések - válaszok.
Miért vannak akár százszoros árkülönbségek honlapok elkészítésekor?
Honlapokat sokféleképpen lehet készíteni. Lehet 1-2 óra alatt is, amikor néhány alapinformáció és 1-2 kép kerül fel az oldalra. Ezek ún. landing page-ek, vagy eladó oldalak. Amik célja rövidtávú sokszor. Ezek ára pár ezer forint csupán.
A másik véglet, amikor nagyon komoly állami vállalatok, vagy multinacionális cégek honlapjának elkészítéséről van szó. Ilyenkor az összetettség, egyedi fejlesztés miatt milliós nagyságrendről beszélünk.
Természetesen az átlag honlapok elkészítési ára a kettő között, kb. 50.000 - 400.000 Ft között várható.
Nagyon gáz az ingyenes honlap?
Ingyenes csak akkor lehet a honlap, ha a domain sem egyedi és a honlapkészítése is ingyenes eszközzel történik, külső szakember segítsége nélkül. Első ránézésre nem vészes a helyzet, hiszen ingyenes megoldásokkal is lehet látványos a végeredmény.
Hosszú távon viszont drága megoldás. Ennek több oka van.
- ilyen esetekben általában nem történik keresőoptimalizálás, tehát nehezen találnak rá a keresők és a látogatók
- az ingyenes tárhelyek teli vannak reklámmal, amik amellett, hogy elvonják a látogatók figyelmét, az oldal tulajdonos komolyságát is megkérdőjelezik
- az ingyenes tárhelyek semmi garanciát nem vállalnak a hosszútávú működésre. A honlap egyáltalán nem biztos, hogy mindig elérhető, illetve az is előfordulhat, hogy egyszer csak megszűnik
A flash olyan látványos, lehet ilyet?
8-10 évvel ezelőtt egy Flashban készült honlap nagyon király volt. Mára, amikor iszonyú harc folyik a látogatókért, a flash oldalak kerülendők. Hiszen a keresők üres tartalomnak látják a Flash animációkat. Maximum flash elemeket érdemes használni egy weboldalon. Szerencsére a Flash látványos elemeinek egy része már korszerű Java alapú technológiával is megvalósítható.
Miért tűnik drágának egy honlap?
Manapság egy weboldal készítés nem egy séta gyalog, mert rengeteg feladattal jár. Emiatt sok konzultációra, kutatásra és alapos szervezésre van szükség, mire nekiállhatunk a honlap elkészítésének. Azontúl, hogy a weboldal információkat közöljön a cégről vagy a termékekről, érdemes azzal kalkulálni, hogy a honlap eltud látni értékesítési és marketing feladatokat is. Javasolni szoktuk, hogy határozzák meg, mi a honlappal kapcsolatos elvárás. Ez alapján tervezzük meg a struktúrát, hogy hány landing page-re (érkező oldal) van szükség, milyen típusú látogatók érkezzenek, illetve melyik aloldalt hirdessük. Amikor elkészül egy weboldal, azzal még nem jutunk sokkal előbbre. Ezekre a weboldalakra látogatókat kell vonzani, hogy érdekes és releváns legyen a látogatók és a keresőrobotok számára is. Ha a megrendelőnek nincs kapacitása a rendszer feltöltésére, (hírek érdekességek, tudásanyagok elkészítésére) akkor az ajánlatnak része lehet egyfajta aktív weboldal karbantartás is. Emiatt tűnhet drágának egy honlapajánlat, de ha azt nézzük, hogy egy-két munkatárs feladatát is ellátja, már reálisabban ítéljük meg az árát. Ebben az esetben a weboldal nemcsak egy kiragasztott szórólap lesz az internet világában, hanem aktív, három műszakos, non-stop vevőszerző munkatárs is.
Miért gyanús, ha olcsó egy honlap?
Egy honlap akkor olcsó, ha: nem szakember készíti,nincs mögötte koncepció. Ebben az esetben inkább drágának számít, mert a még a ráfordított minimális összeg is teljesen felesleges, ha ezáltal nem jut el a cég új érdeklődőkhöz, vevőkhöz.
Weboldal vagy Facebook oldal?
Tény, hogy sokkal egyszerűbb üzemeltetni és fenntartani egy Facebook-oldalt, de érdemes azzal a rizikóval is számolni, hogy az oldalt bármilyen oknál fogva nem tudjuk mindig használni, (blokkolják az oldalt, megszűnik a cég, trollok a konkurensek) emiatt a Facebookot csak másodlagos kommunikációs eszköznek tekintjük. Bár a weboldalt nagyobb tervezéssel, és több szakember bevonásával lehet csak útjára indítani, mégis biztosabb és kalkulálhatóbb forgalmat, bevételt jelenthet a cég számára, mint a közösségi oldalak. Ezért mi a honlap és a Facebook-oldalak okosan kombinált használatát javasoljuk.
Egy jó honlap tényleg azonnal hozza a látogatókat?
Nagyon ritka esetben igen. Ha nagyon szűk réspiacra készül, akkor lehetséges, de egyébként javasolni szoktuk a Google, Facebook vagy hírlevél kampánnyal megtámogatott indulást. Viszont az indulás után pár hónappal, de maximum egy éven belül, már szép eredményekre számíthatunk – megfelelő kommunikációval akár hirdetések nélkül is.