SEO - Keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás, ezen múlik egy weboldal (és a mögötte álló vállalkozás, ügy) sikere az interneten. Ha ugyanis elkészül a szép, tartalmas oldal, akkor a honlaptulajdonos joggal várja a látogatóak. A látogatók először ismerősök, akik az oldal linkre kattintanak, de idővel bekerül a Google rendszerébe és Google keresőből is érkeznek látogatók. Nem mindegy, hogy hányadik helyre kerül az oldal, mert statisztikák szerint az első három találat elviszi a kattintások 90%-át. A Google keresőmotor speciális - időnként változó - algoritmusa alapján rangsorolja a kereső kifejezésekhez a találati listában az egyes oldalakat. Célja, hogy a kereső személy, a legrelevánsabb találatot, minél előbb megtalálja. Emiatt a keresőrobotok a weboldalakat bizonyos időközönként átnézik, s főbb szempontok alapján osztályozzák (meglévő tartalom, új tartalom, kulcsszavak, külső- belsőlinkek, stb.) A jó SEO figyelembe veszi a kulcsszavak kellő számú szerepeltetését, a menüpontok, címszavak megfelelő kialakítását. Ezek beállítása online SEO eszközökkel ellenőrizhető. A keresőkben való előre jutás másik módja a Google fizetett hirdetése, amikor az oldalunk a választott kulcsszavakra kiemelt pozícióba kerül (1-3, vagy jobb oldali helyezések), s kattintásonként von le az előre feltöltött egyenlegünkből a Google. Erről bővebben később! A keresőoptimalizálást SEO szakemberek végzik, érdemes velük egyeztetni már a weboldal elkészülése előtt, s annak folyamatában. Ugyanis sokkal hamarabb jön az eredmény, ha már induláskor jó a SEO, mintha közben kell alakítani a meglévő oldalon.