Rólunk írták: Az ember igazi valója az, ami kisugárzik belőle

 

A színes magazinok „átváltoztatjuk” rovatait lapozgatva melyikünknek ne jutott volna eszébe, hogy vajon ha egy hozzáértő szakember foglalkozna velünk, milyen pozitív változásokat lehetne elérni? Borbíró Mónika stylist szerint bármilyen átalakító program sikerének igazi fokmérője, hogy a hétköznapok szintjén elér-e javulást az önértékelésünkben, illetve a külsőnkkel kapcsolatos tudatosságban.

Szerző: Fabini Piroska

Haraszti Éva számára is ez volt az egyik kérdés, mielőtt részt vett Mónika szín- és stílustanácsadásán, ugyanakkor jó ideje küzdött azzal, hogy miként lehetne a belső értékeket és a külső megjelenést harmóniába hozni, mivel ő vidám természetével mindig igyekezett másokat felüdíteni, ám eközben rá kellett jönnie, hogy túl komor stílusú ruhákat hord. Korábban nem tulajdonított túlzott jelentőséget a külsőségeknek, viszont pszichológiai tanulmányai közben felfigyelt a következő mondatra: „Az ember igazi személyisége az, ami kisugárzik belőle.” Később, az egészségügyben elhelyezkedve megfigyelte, hogy onnan is észrevehető, ha egy nőbeteg gyógyul, és túljutott a nehezén, hogy elkezd fésülködni, öltözködni. „Meggyőződésemmé vált, hogy egy nő személyiségének rendkívül fontos része a saját külseje.” Éva korábbi aggodalmával ellentétben a tanácsadás folyamán nem kellett valaki más bőrébe bújnia, hanem megerősödött a saját személyisége. „Maradtam, aki voltam – hangsúlyozza a kétgyermekes Krisztina is, aki több évvel ezelőtt, a leendő férjével való megismerkedéssel egy időben járt először stílustanács­adáson –, miközben a személyiségem vidám oldalát most jobban meg merem mutatni.” Korábban leginkább attól tartott, hogy ha a külsejét elkezdi hangsúlyozni, akkor egyre inkább a felszínes emberek figyelmét hívja fel magára, nem pedig azokét, akiknek a belső értékek fontosak. „A tanácsadás módosította a szemléletemet, így az ápoltságot és a nőiességem hangsúlyozását egyre inkább a jövendőbelim felé való tiszteletadásnak tartottam.” 

A stílustanácsadó szerint ha valakinek csak kevés ideje és pénze van a külsejével foglalkozni, akkor kezdje a hajával és az arcával, mivel a szemmagasságban lévő dolgok hatnak a szemlélőre először. Amikor először sminkelik ki az embert, nagyon idegennek tűnhet, épp ezért Borbíró Mónika a tanácsadás során nagyon igyekszik alkalmazkodni ahhoz, hogy ki mennyit bír egyszerre megemészteni. A fenti képen szereplő háromgyermekes Eszter esetében például egy erős színű rúzs jelentette a komfortzóna határainak feszegetését, másnál a nagyobb fülbevaló jelentheti ugyanezt.

A színes magazinok „átváltoztatjuk” rovatai gyakran véget érnek azzal, hogy készül egy szép fénykép, de a való életbe átültethető gyakorlati tanácsok elmaradnak, ami azzal a veszéllyel járhat, hogy az alany hétköznapjaira nem feltétlenül hat ki a változás. Ugyanakkor gyakori, hogy valaki épp akkor fordul stílustanácsadóhoz, amikor álláspályázathoz vagy társkereső szolgáltatásban az adatlapja kiegészítéséhez épp nagyon is szüksége lenne egy minőségi fényképre. Ilyenkor Borbíró Mónika rendszerint a Budapest Marketing stúdiójához szokott fordulni, ahol tapasztalatai szerint a fotós, Juhász Tamás kiválóan tudja oldani a feszélyezettséget, és szívesen segít a legelőnyösebb beállítás megtalálásában. A kamerába nézve ugyanis a legtöbb embernek ösztönösen megváltozik az arca, ha ezt nem sikerül oldani, akkor zavaró műmosoly jön létre. Az arcával Eszter sem tudott tudatosan bánni, így a szakemberek bátorították, hogy gondoljon a párjára, és ez mindjárt őszinte mosolyt csalt az arcára. A mimikáért ugyanis rengeteg apró izom felelős, ha ezeket tudatosan próbáljuk irányítani, az a mesterkéltség érzését kelti, felszabadult légkörben pedig sokkal természetesebb hatást lehet elérni.

A fotózásra érkezett hölgyek között akadt olyan, aki már tudta, hogy a Budapest Marketing stúdiójában nagyjából mire számíthat: „Tamást már ismertem, mivel az érettségi tablóképeinket is ő fényképezte, és akkor is végtelenül türelmes volt, amikor a diákok sokáig hezitáltak a legelőnyösebb végeredmény érdekében. Akkor és most is segített, hogy szakavatott szemmel látott bennünket, és a javaslatait olyan tisztelettel adta elő, amely semmiképp sem volt zavarba ejtő” – szögezte le az egyik fiatal résztvevő. A szakemberek szerint a jól eltalált fotó később önmagunknak is motiváló lehet, hogy folyamatosan hasonlóképpen igényesek maradjunk a megjelenésünkre.

Megjelent: 2015. november 20. Hetek című hetilap Életmód rovatában.

Borbíró Mónika facebook oldala: http://www.fb.com/MonyParisStyle 

 

Kapcsolatfelvétel

  • Studiónk címe:
    1165 Budapest,
    Újszász u. 45/B T épület "Garázs"
  • Telefon:
    +36 (70) 627-1710
  • e-mail:
    Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • cégadatok:
    HU27917394-2-42 - BDPST Marketing Kft.

Ingatlan.lap.hu | Szorolap.lap.hu | Reklam.lap.hu

Pinterest