Ne kövesd el ezt a 9 hibát termék leírásoknál!
Ismered azt az izgalmas érzést, amikor egy csomót dolgozol, hogy feltöltsd a termékújdonságokat, azért hogy előként tőled vehesék meg a vevőid? Csupán néhány apróságra kell figyelni, és a gyors alapos munka hamar meghozza a gyümölcsét.
A webáruházak második legnézettebb része a termékleírás, ami nagyban megkönnyíti vevőidnek a vásárlást. Tuti, hogy a Te látogatóidnak is számtalan kérdése van vásárlás előtt. Ezekre a választ a termékleírásban kell megtalálnia. Ha nincs válasz, nincs vásárlás.
Összegyűjtöttem 9 pontba azokat a hibákat, amikkel elriaszthatod a vevőidet.
1. HIBA: Egyáltalán nincs információ a termékről.
Hihetetlen, de ez a leggyakoribb hiba, pedig a keresők is sokkal jobban szeretik, ha nemcsak név alapján kell rangsorolni az oldalt.
Megoldás:
legalább pár szóban mutasd be a termékeidet. Képzeld azt, hogy csupán kép alapján milyen sok kérdés merül fel a vevőben. Adj neki támpontokat például a használatra vonatkozóan.
Profi tipp haladóknak:
teszteld a kész leírást! Fotó nélkül olvasd fel egy munkatársnak vagy családtagnak, és kérdezd meg, hogy milyen terméket képzel el a leírás alapján!
2. HIBA: Nincsenek technikai információk
Találkoztál már olyan leírással, ami elolvasása több kérdést vetett fel, mint előtte volt benned a termékkel kapcsolatban? Frusztrálja a vevőt, ha nem talál részletes technikai információkat a termékről. Még akkor is rossz kedve lesz, ha kép alapján egyébként tetszik neki a termék. Előzd meg, hogy a konkurenciádnál találjon leírást! Különösen igaz ez műszaki termékeknél!
Megoldás:
Adj meg annyi technikai paramétert, amennyi csak rendelékezésre áll. Méretek, mennyiségek, verziók, műszaki paraméterek, s minden ami érdekelheti a vevődet.
Rossz megoldás:
(nincs egyetlen számozott adat sem a leírásban, további hiba, hogy a kép nem nagyítható és hogy a leírás megszakad :)
Jobb megoldás:
(részletes tömör információk, konkrét képet kap a vevő a termékről)
3. HIBA: Véget nem érő, unalmas leírások
Ez a másik véglet. Az egybefüggő szövegtengereket nehéz értelmezni, sőt egyáltalán elolvasni is fárasztó. A legtöbb vásárló csupán néhány mondatos leírásokat hajlandó elolvasni.
Megoldás:
Max. 3-4 mondatos leírásokat írj, ha megoldható. Ha mindenképp hosszabban kell, használj több bekezdést és egyéb tipográfia elemeket!
4. HIBA: Nincs a leírás végén cselekvésre ösztönző, lezáró mondat!
Hihetetlen milyen gyakran előfordul, hogy a szépen összerakott leírások végén hagyjuk a vevőt tovább menni. Pedig ekkor kell az érdeklődőt egy cselekvésre ösztönző mondattal vásárlásra biztatni.
Megoldás:
Amikor csak lehet, írj egy lezáró sort a leírásod végére: „Tedd a kosárba és már használd holnaptól!”
5. HIBA: Nem használsz felsorolásokat
Az olvasás megkönnyítése érdekében minél inkább meg kell bontani a szöveget. Tehát, ha áttekinthetővé akarod tenni a leírást, akkor:
- használj felsorolásokat
- vagy számozást
- illetve egyéb tipográfiai eszközöket, például kiemelést!
Tipp: a felsoroláshoz a „•” pontot, az ALT+0149 (Win) vagy Option+8 (Mac) billentyűkombinációval tudod előhozni.
6. HIBA: Úgy írsz mint egy gép
Az írás nem könnyű (nekem sem). Sokat kell gyakorolni, s egyre jobb lesz. Sokszor erőltetett, mint egy iskolai fogalmazás. Manapság az is előfordul, hogy a képzettebb SEO szakemberek értékes kulcsszavakkal teli szövegeket robotok számára írnak, és nem hús-vér embereknek.
Megoldás:
Ha egy jó termékleírást akarsz írni, képzeld azt, hogy egy jó barátodnak akarod bemutatni a terméket. Publikálás előtt olvasd fel egy jó barátodnak és kérd meg, hogy értelmezze a szöveget. Ha egyből megérti és nincs kérdése, akkor jó munkát végeztél.
7. HIBA: Túl tudományos a szöveg
Ha egy szakmai lapban cikket olvasol és elő kell venni az értelmező szótárt az nem ciki. Viszont, ha eladni akarsz, akkor érdemes egyszerűen fogalmazni. A híradóban a riporterek is így fogalmaznak, ezért kisiskolás módjára, szinte szájbarágósan közlik a híreket. Ennek nem az az oka, hogy a hallgatóság nem elég képzett, hanem az üzenet biztonságos célba juttatása.
Megoldás:
Használj rövidebb mondatokat és egyszerűbb szavakat!
8. HIBA: Nincs közösségi visszacsatolás
Akármilyen profira is csiszolhatod a szöveget, kijavíthatod a fenti lista alapján a hibákat, a vevő érezni fogja, hogy el akarod adni neki a terméket. És ez igaz is. Mi nyugtatná meg jobban őket, mint más vevők őszinte véleménye. Ha ez lemarad, akkor bizalmatlanok maradnak, még ha tetszik is nekik a portékád.
Megoldás:
Kérj visszajelzéseket a vevőidtől, és azokat használd a leírásokban is. Erre jó lehetőség a kiszállítás után egy köszönő levélben felkérni őket, hogy írjanak a termékkel kapcsolatos friss élményeikről. Hidd el, szívesen teszik.
9. HIBA: Nincsenek vizuális termékinformációk a termékfotón kívűl
Ha csupán egy darab (esetleg nem is jó minőségű) termékfotót használsz, vevőid választása nem lesz könnyű. Emlékezz vissza, hogy mielőtt megveszel valamit, rá megnézel minden képet a termékről ? Meg szoktad nézni a termék videókat is? Én is.
Megoldás:
1. Használj minél több termékfotót, amiket ügyfeleid nagy méretben is meg tudnak nézni.
2. Ha lehetséges linkelj be videókat is a termékismertetőbe (YouTube, Vimeo jó felület ezekre - egyébként is érdemes YouTube csatornád használni). Ha nem állna rendelkezésre a gyártótól, készíts te, akár házi körülmények között is.
Jó tanács!
Külső tartalom belinkelésekor mindig figyelj arra, hogy a látogatók ne hagyják el az oldalad, és be tudják fejezni a vásárlást! ("Open in same window" helyett, használd az "Open in New window" paramétert!)
Biztos vagyok benne, hogy a fenti hibák kiküszöbölésével növekszik a konverziós ráta és a látogatóidból hamarabb lesznek vevők!
Ha hasznos volt a leírás, küldd el ismerőseidnek is!