A meglévő ügyfeleket ismételt vásárlásra bírni harmadannyi költség mint új ügyfeleket szerezni. Már emiatt megéri hírlevelet küldeni ügyfeleinknek. Emellett természetesen brandépítés, és ingyen reklám ha rendszeresen elégedett ügyfeleinket el tudjuk látni hírekkel, akciókkal, újdonságokkal. A hírlevél rendszert több módon lehet beindítani. Lehet ingyenesen felületet vagy alkalmazást találni. Lehet hírlevél rendszert használni egyszeri vagy havidíjért, illetve lehet hírlevelenként fizetni.
Mindegyiknek van előnye és hátránya is.
Sok külföldi rendszer nem Magyarországra lett fejlesztve, ezért ékezeteket nehezen kezeli, stb. A hírlevél rendszer beüzemelése nem egyszerű feladat, de megéri. A hírlevél alkalmankénti kiküldése is jó választás lehet, ha eleinte csak kísérletezni szeretnénk ezzel az új hirdetési formával. A hírlevél feliratkozást is bölcsen kell csinálni, hiszen a legértékesebb az amikor valóban a célközönség kapja a leveleket. Erre inspiráló csalikat kell elhelyezni a honlapon, pl. tanulmány letöltése, vagy próba termék felajánlása. Ebben az esetben biztosak lehetünk abban, hogy olyan címet kapunk, aki szívesen olvas a témában. Hírlevél adatbázisok vásárlása veszélyeket is rejthet, mert sok olyan címet is kapunk, amik esetleg nem is működnek, de legalábbis nem a célközönségünket tartalmazza.
Néhány hazai és külföldi hírlevél alkalmazás, és rövid bemutatójuk:
Webgalamb